Augmentarea cu grefon dermo-grasos este o metodă chirurgicală ce constă în introducerea unui grefon dermo-grasos (o mică porțiune de derm de care este atașat țesutul gras) recoltat de la pacient.

Această procedură este indicată tuturor pacienților care își doresc mărirea de volum a buzelor. Intervenția chirurgicală se realizează prin introducerea în grosimea buzelor a unui grefon dermo-grasos și se desfășoară sub anestezie generală.

AVANTAJE:

Rezultatul este natural, cu o ușoară creștere în volum a buzelor, fără noduli palpabili așa cum se întâmplă în cazul injectării de grăsime proprie. Dacă se dorește o augmentare suplimentară, procedeul poate fi repetat la 6 luni.

Efectul este unul long lasting (peste 5 ani) spre deosebire de injectarea de grăsime proprie.

Este cea mai versatilă metodă chirurgicală de mărire a buzelor, deoarece pot fi mărite atât în totalitate, cât și pe anumite porțiuni.

RECOMANDĂRI PREOPERATORII:

Este necesară întreruperea tratamentului cu aspirină, antiinflamatoare nesteroidiene (diclofenac, indometacin, fenilbutazonă), anticoagulante (heparină, trombostop), vitamina E, preparate homeopate (gingko biloba) cu 2 săptămâni înaintea intervenției chirurgicale.

De asemenea, nu sunt indicate infecții la nivelul buzelor sau al cavității bucale (ex. herpes).

RECOMANDĂRI POSTOPERATORII:

• aplicații locale reci (comprese reci).
  • repaus nocturn cu capul elevat timp de 7 zile.
  • menținerea unei igiene orale corespunzătoare prin utilizarea unui antiseptic oral de 6 ori/zi, timp de 7 zile.
  • tratament antibiotic și antiinflamator timp de 5 zile.
  • dietă ușoară care include lichide și alimente fluide timp de 10 zile.
  • limitarea mișcărilor buzelor în primele 3 zile postoperator.
  • aplicarea gelului cu Arnica de 2 ori/zi, timp de 7 zile.

RECUPERAREA POSTOPERATORIE:

Edemul se remite în 3 zile, echimozele în 7-10 zile, iar senzația de amorțeală în 2-3 săptămâni. Pacienții care au optat pentru această intervenție se pot reîntoarce la muncă după 7 zile și își pot relua activitățiile normale după 4-6 săptămâni.

RISCURI ȘI COMPLICAȚII:

Pot apărea sângerare, inflamare, infecție, senzație de amorțeală sau vânătăi (echimoze).

Adauga un comentariu